ویژگی‌های سازنده خوب
نوشته شده توسط : بهزاد

مشارکت در ساخت:ویژگی‌های سازنده خوب

  1. تخصص و تجربه

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که سازنده باید داشته باشد، تخصص و تجربه است. سازنده ممکن است مهندس، معمار تجربی یا بساز و بفروش باشد. مهندس معمولا متخصص‌ترین سازنده محسوب می‌شود، معمار تجربی در درجه‌ای پایین‌تر قرار می‌گیرد و بساز و بفروش هم تقریبا تخصصی ندارد. اما در مورد تجربه ممکن است گاهی تجربه‌ یک معمار تجربی از مهندسی تازه‌کار بیشتر باشد. بنابراین همیشه قبل از انتخاب سازنده باید به تخصص و تجربه‌ او توجه و فردی را انتخاب کنید که هر دو فاکتور را همزمان داشته باشد.

  1. پشتوانه مالی

در قراردادهای مشارکت در ساخت هزینه‌های ساخت بر عهده‌ سازنده است. از آنجا که اجرای یک ساختمان از روز اول تا روز آخر پیوسته خرج دارد، سازنده باید پشتوانه مالی کافی داشته باشد تا بتواند از پس هزینه‌ها بر بیاید.

اگر پشتوانه مالی سازنده خوب نباشد در مراحل مختلف اجرای پروژه با کمبود نقدینگی رو‌به‌رو می‌شود و ممکن است به پیش‌فروش واحدها روی بیاورد. موضوعی که معمولا در نهایت منجر به اختلاف بین سازنده و مالک می‌شود. از طرفی سازنده‌ای که در همان مراحل ابتدایی با کمبود نقدینگی رو‌به‌رو می‌شود و واحدها را پیش‌فروش می‌کند، بعید است بتواند بدون مشکل پروژه را به پایان برساند. یا در موعد تحویل پروژه تاخیر خواهد داشت یا از کیفیت کار خواهد زد. به همین دلیل حتما پیش از عقد قرارداد از پشتوانه‌ مالی سازنده اطمینان حاصل کنید.

سازنده خوب در قرارداد مشارکت در ساخت

  1. سابقه‌ کاری سازنده

برای ارزیابی یک سازنده بهترین کار بررسی سابقه‌ کاری او و پروژه‌هایی است که تا به حال اجرا کرده است. شما می‌توانید لیست پروژه‌هایی که اجرا کرده را به دست آورید، با مالکان صحبت کنید، کیفیت پروژه‌ها را بسنجید، از تجربه و تخصصش بپرسید، در مورد تعهد به کار و قول‌هایش پرس‌وجو کنید و ببینید آیا در پروژه‌های قبلی با مشکل بزرگی رو‌به‌رو شده است یا خیر.

یک سازنده‌ با تجربه اولا کیفیت کار بالایی دارد، ثانیا به خاطر اینکه چندین سال در این حرفه بوده است، در بخش‌های مختلف مربوط به ساخت و ساز، افراد زیادی را می‌شناسد که می‌توانند در صورت نیاز گره از کارش باز کنند. از آنجا که او نمی‌خواهد سابقه‌ و شهرت خوبش را خراب کند، بعید است کیفیت نهایی کار را پایین بیاورد یا از تعهداتش تخطی نماید.

معمولا تمامی سازندگان برای اینکه شما را ترغیب به بستن قرارداد کنند نمونه‌ای از پروژه‌هایی که تازه به اتمام رسانده‌اند را نشانتان می‌دهند؛ پروژه‌هایی که معمولا در مرحله‌ نازک‌کاری قرار دارند و به راحتی نمی‌توان کیفیت اجرای آن را سنجید. پس بهتر است قبل از بستن قرارداد خودتان هم به صورت محلی بررسی‌هایی در مورد پروژه‌های قبلی سازنده انجام دهید و با چند فرد متخصص مشورت کنید.

  1. داشتن تیم اجرایی مجرب

همیشه سازنده‌ای که تیم اجرایی مجربی در اختیار دارد نسبت به سازنده‌ای که فاقد تیم اجرایی است، برتری دارد. برای مثال وقتی که سازنده تیم مخصوص اجرای فونداسیون، آرماتوربندی، بتن‌ریزی، دیوارچینی، نازک کاری و… دارد در هیچ‌کدام از مراحل اجرای پروژه با کمبود نیروی اجرایی رو‌به‌رو نمی‌شود، هزینه‌ نهایی کار پایین‌تر در می‌آید و در نهایت پروژه طبق برنامه‌‌ زمان‌بندی مورد توافق به اتمام می‌رسد.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 





:: برچسب‌ها: مشارکت , مشارکت در ساخت , ساخت مشارکتی , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: